Biały, bożonarodzeniowy, ludowy pająk DIY

Czekam na zamówienia :D
Długo mnie nie było, bo zajęło mnie moje białe dzieło. A jest to tym razem tradycyjny, ludowy pająk- dekoracja wykonywana najczęściej dla ozdoby izby na Boże Narodzenie. Mój pająk jest jednobarwny- biały. Kiedyś dawno temu chodziłam na kurs robienia pająków sieradzkich i teraz ta wiedza została wykorzystana.
Jeśli ktoś ma ochotę na taką ozdobę, chętnie przyjmę zamówienie. Pająk może być wykonany w innej kolorystyce. A tu pająk łososiowy: pająk łososiowy
Mój pająk zrobiony jest ze słomek od mleka. Zbierałam słomki dość długo ale udało się. Mają świetną długość i grubość, no i kolor świetny. Chciałam żeby słomki miały odcień lekko różowy dlatego do wiązania ich użyłam różowego sznurka. Do zrobienia pająka wykorzystałam dłuższą i krótszą część słomki.  


 Do nawlekania sznurka wykonałam sobie taką pomoc ze spinacza biurowego. Do wykonania jednego elementu przestrzennego potrzeba 12 dłuższych słomek. Najpierw naciągamy 8 długich słomek, dzielimy po cztery i robimy dwie skrzyżowane pętle i związujemy.



 Teraz potrzebne będą pozostałe cztery słomki. Gdy już mamy taki oto kształt przywiązujemy dodatkową nitkę miedzy dwoma łączącymi się słomkami przeciągamy nową słomkę i zawiązujemy w łączeniu się dwóch innych. Wydaje się to skomplikowane ale w rzeczywistości nie jest trudne. Łączymy ze sobą słomki tak jakby miał powstać model kryształu.




Należy wykonać 15 takich elementów jak te góry, by powstał pająk składający się z trzech warstw. Oczywiście można budować pająki z dowolnej liczby warstw oraz z dłuższych słomek.
 Wszystkie elementy łączymy ze sobą co daje piękny geometryczny wygląd.


 Oczywiście tradycyjny pająk jest ozdobiony kolorowymi kwiatami. Ja użyłam białej bibuły, wykonując bardziej pompony niż kwiaty.





 
Wycięłam kółka z bibuły i nacięłam ich krawędzie. Pojedyncze kółka naciągałam na nitkę przy pomocy grubej igły i mocowałam na stelażu zrobionym ze słomek. Ze sznurka i koralika zrobiłam zawieszkę mocującą pająka.


 Pająk jak przystało na porządną, tradycyjną ozdobę musi mieć zawieszki. Do zrobienia ich wykorzystałam pompony z bibuły, małe przekładki z bibuły, koraliki i krótkie rurki, które przygotowałam tnąc słomki. Oczywiście igła i nitka również były konieczne.




I taka to ozdoba będzie dekorować mój salon na święta Bożego Narodzenia. Pozdrawiam Was ciepło.

2 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem. Dzięki za DIY. Zawsze podziwiałam te pająki w muzeach etnograficznych i na filmach. Będziesz miała wyjątkową i śliczna ozdobę. :)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za miłe słowa. Taka już ze mnie tradycjonalistka hhhh ;) Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę udanego Mikołaja :)

      Usuń